TOPIC de beïnvloeders en beslissers van morgen vanwege hun aantal en hun koopkracht. Zij verwachten t producten en dienst ling van nieuwe t nieuwe retaildienst van de senioren in goede gezondheid en die over tijd beschikken, wensen thuis t de basis st bewust van deze verandering, en voorziet miljarden invest besluiten om hiermee rekening t vruchten van plukken.” eringen om deze golf t e onderst Een specifieke aanpak voor een specifieke consument De Federatie Voedingsindustrie (FEVIA3 aan van nieuwe types thuisbanen, ontwikkeechnologieën (domotica, digitaal e.d.), en, enz. De Europese Unie is zich eunen: bedrijven die e houden, zullen er de en van merken en bedrijven. 80 % e blijven. Zij zullen dus aan oegewijde vang van het fenomeen gemeten. Een van haar leden, Naredi, die de industrie van de voedselsupplementen in België vertegenwoordigt, hecht bijzonder veel aandacht aan de seniorenmarkt. Woordvoerder Hugo de Smet legt uit dat de ‘Belgische’ kwaliteit op zich al een succesfactor is in de benadering van deze doelgroep. ) heeft de om“Deze markt is inderdaad bijzonder interessant – ze is nu al groot en groeit – en heeft specifieke behoeften die om bijzondere producten vragen. Dit is het geval voor onze voedingssupplementen. Het is vandaag echt moeilijk om gezond t inspanningen. Onze f voor om onze voeding, en die van senioren in het bijzonder, met supplementen aan t aan om deze inspanning t e l e eten, of het vergt op zijn minst veel ederatie raadt in de eerst och t everen, en st e plaats elt dan mijn wegen niet op t de lange t markt naar verwachting met 6% per jaar zal groeien, hinken we op dit gebied achterop in vergelijking met andere landen, zoals de Verenigde Staten bijvoorbeeld. Onze meer curatieve dan preventieve benadering van gezondheid vormt daarbij het belangrijkst hogere kost e vullen. Hoewel deze en de ernstige en efficiënte kwaliteitscontrole in België een garantie en troef vormen om onze producten t moten.” ermijn. Merk op dat de strenge regelgeving e proen voor de sociale zekerheid op de korte t egen de aanzienlijke voordelen op e obst Hoewel alle sectoren betrokken zijn, is dat des te meer het geval voor de financiële sector, aangezien onze senioren over spaargeld beschikken. Ook hier is er weinig sprake van een specifieke aanpak: banken bieden vaak enkel een gepersonaliseerde klantenrelatie aan. Dat is handig, maar voldoet niet echt aan de verwachtingen van klanten die meestal hun omgeving om advies vragen rond een thema met een overvloedig aanbod aan diensten en waarvan de bankiers de complexiteit niet altijd ontrafelen. Sommige banken hebben echter begrepen dat ze verschillende investeringsmogelijkheden dienden aan te bieden, naar het beeld van wat de KBC doet met zijn afhankelijkheidsplan, dat een mengakel. De errestaurant-, entertainment- en reisuitgaven; kopen 78% van de schoonheidsbehandelingen; enz De senioren kopen 50% van de nieuwe banden-concurrent.nl/">auto's; ze zijn goed voor bijna 65% van de vorm is van een levensverzekering tak 21 en een aanvullende zorgverzekering. Deze intelligente en passende aanpak biedt een gemakkelijk te begrijpen en duidelijk voordelig concept voor senioren, terwijl het een relatief complexe investering betreft (storting van kapitaal in een verzekering met gewaarborgde rentevoet, die op zijn beurt een reserve vormt voor de financiering van een aanvullende zorgverzekering). De wijze pedagogie van dit product ligt in het feit dat het expliciet alle scenario's beschrijft waarvoor ouderen attent zijn, zonder een blad voor de mond te nemen. ● 3 fevia.be 22 BECI - Brussel metropool - mei 2015 Pagina 23

Pagina 25

Scoor meer met een webshop in uw relatiemagazines. Velen gingen u voor en publiceerden studiegidsen online.

Brussel Metropool - mei 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication