Dynamiek OPEN BEDRIJVENDAG Kennismaking burger en bedrijf De traditie loopt sinds 1994: de eerste weekend van oktober is het Open Bedrijvendag (OBD). Elke onderneming, kleine KMO of multinational, kan aan dit jaarlijks evenement deelnemen. Alle sectoren zijn welkom, van agrovoeding tot gezondheidszorg of industriele productie. BECI wordt partner van de volgende editie op zondag 4 oktober en weet dat dit initiatief zowel voor de deelnemende ondernemingen als voor de bezoekers heel wat voordelen inhoudt. Gaëlle Hoogsteyn O BD is het grootschaligste eendaagse evenement voor het grote publiek in België. Honderden Belgische bedrijven zetten hun deuren wijd open om hun dagelijkse activiteiten bekend te maken. De bedoeling? Een mooi communicatie-initiatief om imago en bekendheid op te krikken, uiteraard, maar ook een manier om de omzet te verbeteren en/of nieuwe medewerkers aan te werven. “Wij verwachten dit jaar 350 bedrijven, die wij ondersteunen met een grootse communicatiecampagne en met advies een speciaal tarief voor jonge ondernemingen (70% korting op de deelname). “Vooral jonge ondernemingen hebben behoefte aan naambekendheid, maar ze beschikken over geringe middelen om hun zichtbaarheid te verzorgen. OBD geeft hen dus een duwtje in de rug met dit bijzonder voordelig tarief”, zegt Mathias Lievens. “Starters zijn de ondernemingen en de werkgevers van morgen. Zij verdienen dus al onze steun.” Opendeurdag bij Infrabel tijdens OBD. om de bezoekers een ware beleving te bieden. Het publiek moet werkelijk in alle aspecten van het beroep worden ondergedompeld”, zegt Mathias Lievens, een van de projectverantwoordelijken. “Thema van deze 22e editie wordt: ‘Goed Gevonden’. Met deze metafoor bedoelen wij dat we de toekomst dagelijks uitvinden. Een enquête uit 2014 heeft trouwens aangetoond dat 60% van de ondernemingen in Vlaanderen hun producten- of dienstenaanbod verleden jaar met ten minste één innovatie hebben aangevuld. Verder gaat veel aandacht naar baanbrekende innovaties, namelijk goederen en diensten die de markt wakker schudden.” Nieuwkomers voor het voetlicht OBD is ook voor starters met een beperkt marketingbudget de gelegenheid om bekendheid te verwerven en de aandacht te trekken. Daarom ontwikkelde OBD verleden jaar 56 BECI - Brussel metropool - september 2015 Een positief imago Deze dag is voor de ondernemingen de gelegenheid bij uitstek om hun kennis van zaken, troeven en professionalisme in de kijker te zetten. “Honderdduizenden bezoekers zullen met veel belangstelling uw activiteit komen ontdekken. De Open Bedrijvendag versterkt uw imago en de geloofwaardigheid van uw onderneming”, verzekert Mathias Lievens. Bent u overtuigd? Voor dit jaar is het helaas te laat, maar de inschrijvingen voor 2016 lopen al! En waarom zou u geen gezinsuitstapje organiseren naar een van de ‘open’ ondernemingen van ons land? Ga een kijkje nemen achter de schermen van verbluffende en verrassende beroepen. Ontdek de wereld van chocolade of saffraan, de activiteiten van het spoorwegnet en zoveel andere zaken waarvan u het bestaan zelfs niet vermoedt. ● OBD nodigt scholen uit en voorziet bovendien een speciale actie om leerkrachten aan te zetten dit initiatief op school te bespreken. Voor leerlingen van het lager onderwijs bestaat een gratis gezelschapsspel om kennis te maken met de verschillende beroepen. Tijdens het spel nemen de leerlingen foto’s die ze daarna naar OBD sturen. De beste foto’s worden met een cadeau beloond. Dezelfde formule dient voor het middelbaar onderwijs, maar daar moeten de leerlingen een film over OBD realiseren. De winnaars mogen een aantal lesuren over de Belgische economie bijwonen, met als leraar de Minister van Economie Philippe Muyters in eigen persoon. Meer informatie op www.openbedrijvendag.be. Crédit : Infrabel Pagina 57

Pagina 59

Voor brochures, online catalogi en clubbladen zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw gidsen.

2015.09 Brussel Metropool Lees publicatie 10054Home


You need flash player to view this online publication