COMMUNITY NEWS Murapack innoveert met een afwerende vuilniszak Belgische KMO’s kunnen zich innoverend opstellen, zelfs met een weinig prestigieus product als een vuilniszak. Het familiebedrijf Murapack, dat zich specialiseert in plastic zakken, lanceert nu een afwerende vuilniszak. De Reacty Bag is gemaakt uit gerecycled polyethyleen en gebruikt de eigenschappen van natuurlijke etherische oliën om katten, honden en andere dieren die vuilniszakken openscheuren en de inhoud ervan op de openbare weg verspreiden, af te weren. Volgens Murapack commercieel directeur Alain De Paepe bestaan hier heel wat toepassingen voor: “Deze zak zal niet alleen particulieren, maar ook de instellingen, de klinieken, de Horeca … heel wat diensten bewijzen. In ontwikkelingslanden zou de Reacty Bag zelfs preventief kunnen bijdragen tot de hygiëne, omdat hij ook de vliegen als ziektevectoren op afstand houdt. En dit alles zonder chemie en zonder voor de mens schadelijk te zijn. De zak is in België ontwikkeld en ook hier geproduceerd. Hij onderging tests in reële omstandigheden bij dierenartsen, in samenwerking met Amsger Group en de firma Doucy. Hij werd onlangs officieel op de Wex tijdens het Salon des Mandataires voorgesteld. ACT* sleept de communicatie van Fost Plus in de wacht Het bureau ACT* won de wedstrijd voor de uitwerking van de lokale communicatie van Fost Plus (het agentschap dat de sortering en recycling van verpakkingsafval financiert), in nauwe samenwerking met de Waalse intercommunales en met Net Brussel. Hoewel het sorteren van afval al goed is ingeburgerd, is er nog steeds een aantal fouten dat het recyclingproces bemoeilijkt. Het is dan ook de bedoeling dat het bureau over deze steeds terugkerende problemen communiceert om het sorteren van PMD-afval nog te verbeteren. Verder zal ACT* ook een ander blijvend probleem aanpakken: de netheid rond glascontainers. Van de kalender voor de selectieve afvalophalingen tot de sorteerkit, over de scholen, de sociale netwerken en de radio zal geen enkel contactpunt worden verwaarloosd. De campagne werd in nauwe samenwerking met de intercommunales uitgewerkt en zal terreinacties, videopresentaties en een website omvatten en rond twee krachtlijnen worden opgebouwd. Eerst zal het een kwestie zijn van “juist mikken” en vervolgens van “bijsturen”. Dit wordt een hele uitdaging voor het bureau, dat onlangs dankzij een fusie met Cleverwoord versterking kreeg. AL EENS GEDACHT AAN KINEPOLIS BRUSSEL… … voor business events die indruk maken? Organiseer uw business event in een professionele setting en toon uw presentaties op groot scherm. Kinepolis Business staat voor hoogtechnologische beeld- en geluidskwaliteit, een brede waaier comfortabele bioscoopzalen voor 60 tot 745 gasten, catering op maat en een professionele service. In elk van onze 11 Belgische bioscopen is Kinepolis Business uw partner voor business events die indruk maken. WHEREBUSINESSMEETSPLEASURE VoV or meer innfo: Alissson Sinéchal / Meellanie Lisanti - b2bbbbrusssel@@kinepollis.ccom - 002 4744 26 330 Bezoek onze websitte: wwww.kinepolissbusinness..com Pagina 44

Pagina 46

Scoor meer met een online shop in uw spaarprogramma. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs catalogi online.

Brussel Metropool - maart 2015 Lees publicatie 10034Home


You need flash player to view this online publication