TOPIC DE TOP VAN DE BRUSSELSE ONDERNEMINGEN Worldline: in het hoofd van de consument Continu innoveren is een noodzaak voor Worldline. “Het belangrijkste kenmerk van onze werknemers is dat ze de klantervaring van morgen kunnen vatten en hier op kunnen anticiperen”, zegt CEO Willy Walraeve. Peter Van Dyck « W Worldline. “Hier worden de deals gemaakt, ontmoeten zakenmensen elkaar en worden overheidsbeslissingen genomen. Worldline is echter ook niet blind voor enkele nadelen van de st line st ij willen aanwezig zijn in Brussel, omdat het een kruispunt is voor de handel, zowel nationaal als internationaal”, zegt CEO Willy Walraeve van naar het doortrekken van de metro t dat de bereikbaarheid van het Da Vinci bedrijventerrein t eeds meer in op het nieuwe werken. We kijken ook uit ot Bordet, een project en goede zal komen.” Brussel is, met de campus in Haren, de hoofdzetel voor de activiteiten van Worldline in de Benelux. Het is een expertisecentrum voor de verwerking van hoogtechnologische transacties. Daarin is het ook marktleider in Europa. Om een idee te geven van de omvang van de activiteiten: Worldline ontwikkelde de betaalterminals die zich in de meeste Belgische handelszaken bevinden en het aantal transacties dat het bedrijf jaarlijks verwerkt loopt over het miljard. Worldline stelt rond de 1100 medewerkers tewerk, waarvan 23% ook in het Brusselse Gewest woont. “Het belangrijkst ad. Door de verkeersoverlast zet WorldOver de landsgrenzen De Worldline groep erkent het expertisecentrum in Brussel als een van zijn belangrijkste pijlers. “Dat Worldline Benelux deel uitmaakt van een groter geheel, biedt ons kansen om verder t zorgt ervoor dat we dingen op een grotere schaal kunnen doen en overnames kunnen realiseren. Zo namen we het Nederlandse Quality Equipment over, wat ons st Nederlandse bodem doet st e groeien”, meent Willy Walraeve. “Het van Worldline, na de carve-out uit de Atos groep, deed de uitbouw nog versnellen.” Met stabiele systemen en uitgebreide expertise in de achterzak acht Worldline de tijd gekomen om resoluter over de landsgrenzen te kijken, richting Slowakije bijvoorbeeld. “Onder andere de betaalt aan. De recente beursgang eviger op erminals die we in België ontwikkeld hebben, willen we nog meer in het buitenland aan de man brengen”, onthult Walraeve. “Een troef is dat we al kunnen verwerken. Denk maar aan e-archiving (de elektronische brandkluis, nvdr) en energiemeters.” l e soort en transacti werknemers is dat ze de klantervaring van morgen kunnen vatten en hier op kunnen anticiperen”, e kenmerk van onze Willy Walraeve raeve, de capaciteit om een oplossing voor alle mogelijke betaaluitdagingen te bieden de grootste sterkte van Worldline. “Dit is belangrijk omdat dé tendens in onze sector de toegenomen mobiliteit van de eindgebruiker is”, licht de CEO toe. “Kaarthouders willen altijd en overal met de kaart betalen.” Naast de ervaring is, volgens Wal26 BECI - Brussel metropool - januari 2015 vertelt Willy Walraeve. “Continu innoveren voeren we dan ook hoog in het vaandel. We weten dat onze sector razendsnel verandert.” Hyperconnectiviteit Het ISO14001 gecertificeerde Worldline streeft naar het duurzaam inzetten van alle middelen: kapitaal, materie en mensen. Naast de structurele steun aan goede doelen – Moeders voor Moeders, het Jules Bordet instituut dat onderzoek doet naar kanker, een dorp in Senegal – moedigt de onderneming haar personeelsleden aan om een engagement op te nemen. “Regelmatig betrekken wij onze werknemers bij acties”, vertelt de CEO. “Zo hielden we de voorbije zomer de Summer Days, waarbij organisaties zich kwamen voorstellen. De personeelsleden konden nadien beslissen om geld te storten of zich in te zetten voor een van deze organisaties.” Samen met de banken, die het bedrijf als partners beschouwt, buigt Worldline zich volop over de perspectieven voor de toekomst. “Mensen bevinden zich in een st vice zijn ze verbonden met alles en iedereen: hun vrienden, hun werkgever, shops, overheidsdi aat van hyperconnecti t t; vi op het vlak van klantervaring”, stelt Willy Walraeve vast. “Dit is voor de handelaren een bedreiging en tegelijk een uitdaging. Ze zullen zich moeten onderscheiden en goed moeten inspelen op de nieuwe behoeften van de klanten. Daarom is het van cruciaal belang dat wij met onze partners toegankelijke oplossingen bieden voor de e- en de m-commerce.” ● enst en. Di t schept ongel ooflike mogelj j viei a hun smart deikheden es R.T. Pagina 27
Pagina 29Heeft u een onderwijsmagazine, page flip of digitale vakbladen? Gebruik Online Touch: magazine digitaal publiceren.
Brussel Metropool - Januari 15 Lees publicatie 10023Home